Focaccia koja se ne mijesi

Volim mijesiti kruh i razna dizana tijesta i uvijek volim isprobati nešto novo. Iako zadnjih par godina muž i ja manje jedemo kruh nego prije često se nađe neki novi na našem stolu. Ova focaccia koja se ne mora mijesiti već se samo kuhačom ili kuharskom žicom promiješa u zdjeli idealna je za početnike u pripremi kruha ali i za sve koji žele spremiti fini, mirisni kruh bez puno posla oko njega. Nakon što ga smućkate i istresete u pleh treba samo čekati 90 minuta da se podupla prije nego ga ubacite u pećnicu. A za to vrijeme možete obavljati druge poslove ili otići sa prijateljicom na kavu ili u šetnju.

Ima već neko vrijeme da sam recept otkrila na mom omiljenom talijanskom blogu, kod Enrice i konačno sam " umijesila " ovu focacciu prije tri dana a još uvijek je mekana i sočna, struktura se ne mrvi i kruh je mekan poput biskvita. Stvarno je predivna.

 SASTOJCI:
- 250 g pšeničnog glatkog brašna
- 250 g brašna manitoba * ( kod mene ovaj put bio pšenično brašno )
- 500 ml mlijeka
- 70 g suncokretovog ulja
-10 g morske soli
- 1 žličica šećera
- 5 g suhog kvasca( ili 20 g svježeg kvasca )
- za posip: sjemenke sezama, fine zobene pahuljice i chia sjemenke


PRIPREMA:

- U  dublju široku zdjelu stavite mlako mlijeko, ulje, šećer i suhi kvasac. Sve promješajte kuhačom( meni je najbolja ona sa rupom u sredini ) ili sa kuharskom žicom.
- Zatim dodajte brašno i sol i nastavite i dalje miješati dok ne dobijete homogenu smjesu.Tijesto je malo ljepljivo i nije čvrsto poput ostalih krušnih tijesta. 
- Manji četvrtasti pleh, dimenzija 30 cm X 20 cm obložite papirom za pečenje i u njega uz pomoć žlice istresite tijesto. Poravnajte ga da vam bude ravnomjerno. Pokrijte ga kuhinjskom krpom i ostavite ga u toploj prostoriji da se diže 90 minuta( sve dok mu se volumen ne udvostruči ).
- Prije pečenja focacciu lagano natapkajte sa malo mlijeka i po njoj posipajte malo sjemenki( sezam i chia ) i malo sitnih zobenih pahuljica. Ili neka druga mješavina sjemenki a možete staviti i samo jednu vrstu, Ja često koristim samo sezam.


Ovdje sam dodala mješavinu sezama,suncokreta i chia sjemenki.

- Focacciu stavite peći u zagrijanu pećnicu na 180 C i pecite je od 30 do 40 minuta( ovisno o vašoj pećnici, ja sam je pekla 40 minuta ).

- Pečenu focacciu izvadite iz pleha i stavite je na kuhinjsku rešetku da se dobro ohladi prije nego je režete( ako uspijete sačekati).

SERVIRANJE :
- Možete je poslužiti za doručak uz neku finu salamu ili sir i možete je narezati na fetice poput svakog kruha.


- Ili je možete poslužiti kao u originalnom receptu tako da je prerežete po širini( poput peciva za sendvič ) na donji dio poslažete kuhanu šunku, pršut, parmezan, fetice rajčice, salatu ili rikolu i sl. preklopite sa drugom polovicom i onda narežete na male kockice. Može biti kao ideja za poslužiti na nekom partyju . 

*** Recept možete naći i na portalu Stilueta

* UPDATE travanj 2020. :

- U zadnje vrijeme jako često pečem ovu focacciu. Često znam dio brašna zamijeniti sa jednim dijelom integralnog pšeničnog brašna, zamijenim 100 g pšeničnog brašna sa integralnim pšeničnim brašnom.
- Za ovaj Uskrs posebno sam je ukrasila sa sjemenkama bundeve i sezama tako da izgleda baš svečano za Uskrsni doručak.



- Mi je najčešće jedemo kao kruh uz ručak ili večeru ali od ove focaccie- kruha možete raditi i sendviče. ( kao što sam već ranije pisala u receptu). Za doručak za Uskrsni ponedjeljak jeli smo je kao sendviče sa šunkom, parmezanom, mladim lukom, kiselim krastavcima i rotkvicom.
- Ja znam često dio kruha narezati na četvrtine i onda zalediti.Večer prije ga izvadim iz dubokog zamrzavanja na sobnu temperaturu i bude isto fin i svjež.




Primjedbe

  1. Baš je dobar ovaj način bez mešenja. I ono mi se svidja: Ne mrvi se drugi dan :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Jafi. Ne mrvi se ni četvrti dan, još je uvijek meka i ukusna.Evo ja je jedem već četiri dana a onaj moj nakon drugog dana odustao jer da on neće jesti stari kruh pa si je išao u market kupiti baguette. ;)

      Izbriši
  2. Odlično izgleda a taj način pripreme je stvarno olakšavajuć 👌

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Jeko, super je ovaj način. Radim često onaj od kepice i još onaj neki od Zorice, ali ovaj me baš oduševio. I još nema puno posla oko njega

      Izbriši

Objavi komentar